Toimistomme ovet sulkeutuvat hieman aikaisemmin vapun ja helatorstain aattona
Katse tulevaisuuteen
Katso kaikki uutiset ja tapahtumat
Strategia 2027: Yhdessä saavutamme tavoitteemme!
Miksi yritys tarvitsee strategian? Vastaus tähän on ilmeinen, sillä vain selkeän yritysstrategian avulla voidaan asettaa ja saavuttaa tavoitteet. Paljon tärkeämpi kysymys, joka yritysten tulisi esittää itselleen, on kuitenkin seuraava: Onko työntekijät saatava mukaan strategian käsittelyyn – ja miksi näin on toimittava?
Yritysstrategia määrittää, mihin suuntaan jatkossa kuljetaan. Se kertoo, mikä on yhteinen päämäärä, jonka puolesta työskennellään ja joka on yhdessä saavutettava. Siksi on myös tärkeää viestiä strategiasta sekä kertoa, miten tavoitteisiin päästään. Yritysstrategiat sisältävät yleensä kaikki toimenpiteet, joilla varmistetaan keskipitkän ja pitkän aikavälin menestys.
Miten strategia kehitetään?
Ensinnäkin tarvitaan visio: Mihin tavoitteisiin pyritään? Sitten on kuvattava realistiset toimet, joilla tavoitteisiin päästään. Tämä muodostaa perustan konkreettisen toteutuksen operatiiviselle konseptille.
Miten strategia toteutetaan?
Miten strategiasta tiedotetaan?
Jotta strategiassa määritettyihin tavoitteisiin voidaan päästä, kaikilla työntekijöillä on oltava hallussaan tarvittavat tiedot. Vain ne, jotka tietävät, minne ollaan menossa, voivat menestyksekkäästi seurata perille johtavaa polkua. Tätä varten on välttämätöntä muotoilla selkeästi strategian tavoitteet ja tausta sekä viestiä niistä ymmärrettävästi. Strategian taustan ja yksittäisten toteutusvaiheiden pitäisi olla kaikkien ymmärrettävissä. Apua voi olla muutamasta selkeästä ohjaavasta periaatteesta.
Strategiaviestintä ei kuitenkaan pääty kaikille lähetettyyn sähköpostiviestiin ja muutamaan iskulauseeseen. Koko henkilöstön saamiseksi mukaan tarvitaan intranet-artikkeleita, työpajoja, Q&A-istuntoja tai muita tapoja, jotka mahdollistavat suoran vuoropuhelun työntekijöiden ja johdon välillä. Erilaiset viestintäkeinot, joilla toistetaan tietoa, tuottavat laajan ja syvällisen ymmärryksen. Ymmärrys puolestaan johtaa hyväksymiseen. Tämä on myös tavoitteena kolmannessa LAPP Learn Challengessa, jossa käsitellään yritysstrategian eri näkökohtia – ja periaatteessa myös LAPP:n uudessa Strategy 2027 -toimintaohjelmassa.
LAPP ottaa työntekijät aktiivisesti mukaan strategian toteuttamiseen
”Työntekijöillämme on keskeinen rooli Strategy 2027 -toimintaohjelman ja LAPP:n menestyksessä”, sanoo Matthias Lapp, Lapp Holding AG:n ja LA EMEA -alueen toimitusjohtaja sekä hallituksen puheenjohtaja. ”Kolmannen LAPP LearnChallengen teemojen avulla haluamme kannustaa kaikkia ajattelemaan ja toimimaan Strategy 2027 -toimintaohjelman mukaisesti ja saavuttamaan tavoitteet yhdessä OneLAPP -konseptin mukaisesti.”
*********************************
LAPP Learn Challenge: Strategia 2027
Kolmannen LAPP Learn Challengen tavoitteena on saada kaikki LAPP-konsernin työntekijät mukaan uuden LAPP-yritysstrategian yksityiskohtien käsittelyyn. Keskeisten strategiaelementtien, välitavoitteiden ja toteutussuunnitelmien lisäksi tiedotetaan yritysstrategioiden tärkeydestä ja soveltamisesta. Työntekijöitä kannustetaan ajattelemaan ja toimimaan Strategy 2027 -toimintaohjelman mukaisesti.
Oppimis- ja ajatteluvirikkeillä luodaan kannustimia, jotka edistävät tavoitteiden toteutumista ja edistävät jokaisen yksilön osallistumista. Henkilökohtaiset oppimisvirikkeet virtuaalisissa ja sosiaalisissa yhteyksissä tukevat elinikäisen oppimisen kulttuuria ja luottamusta LAPP:ssa.
Lisätietoja: Myyntijohtajaltamme Stefan Backmanilta, puh. 020 764 6000, stefan.backman@lapp.com