Tänä keväänä, markkinoilla on koettu ennätyksellisen voimakkaita ja nopeita muutoksia, niin raaka-aineiden hinnoissa, kuin komponenttien saatavuudessakin.

Nämä haasteet koskettavat kaikkia alan toimijoita, eikä niitä pääse karkuun kukaan. Uskon että päästäksemme tämän kriisin yli ehjin nahoin, ellemme jopa voittajina, yhteistyö on kaiken tekemisen ytimessä. Listasin neljä tekijää, joiden avulla me Lapp Automaatiossa varmistamme asiakkaidemme ja oman toimintakykymme. Yhdessä.


1. Avoin kommunikaatio keskiöön 

Haasteet liiketoiminnassa ovat arkipäivää. Vaikka epidemia on hienoisesti saatu taittumaan, markkinoilla kumuloituu tällä hetkellä lukematon määrä aikapommeja, jotka nostattavat kulmakarvoja jokaisessa toimijassa – tuotteiden saatavuus, hintojen nousu, raaka-ainepula, logistiset haasteet. Me ratkaisemme tämän haasteen avaamalla dialogin asiakkaidemme kanssa. Keskustelun avoimuus, ja molempiin suuntiin toimiva kommunikaatio ovat tekemisemme ytimessä juuri nyt. Kun kaikilla on avoin ja selkeä kuva lähtökohdista, reunaehdoista ja tavoitteista, on toimivien ratkaisujen löytyminenkin paljon todennäköisempää.

2. Big data hyötykäyttöön 

Nykyjärjestelmistä on saatavissa todella iso määrä tietoa, mutta kaiken tiedon hyödyntäminen onkin sitten toinen juttu. Siihen, että kaikkien saatavilla olevien tietojen yhdistäminen olisi täydellistä on vielä pitkä tie, mutta me pyrimme olemaan etujoukoissa tässä suhteessa. Panostamme vahvasti juuri nyt, ja lähitulevaisuudessa, eri tehtävissä olevien henkilöidemme raportointijärjestelmiin. Näin teille tärkeät asiat saadaan esiin mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, ja mukaan suunnitteluun sekä päätöksentekoon. Ja jos jotain tietoa puuttuu, me teemme parhaamme sen tiedon hankkimiseksi.

3. Takaamme sen, että taloudelliset puskurimme kestävät isommatkin töyssyt

Hintojen ja saatavuuden voimakas vaihtelu asettaa myös aivan uudenlaisia vaatimuksia taloudellisille puskureille. Onko haasteellisimpien aikojen häämöttäessä varaa sitoa varoja puskurivarastoihin? Onko varaa tehdä hankintoja ja investointeja riskien hallitsemiseksi ja palvelukyvyn parantamiseksi? Me Suomen LAPP-yhtiöissä teemme parhaamme, turvataksemme asiakkaidemme toimintakyvyn, takaamalla saatavuuden ja tarjoamalla tuotteemme sekä palvelumme kilpailukykyisin ehdoin. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa toiminnan jatkuvuutta, varmuutta ja tasalaatuisuutta. 

4. Vuosikymmenten kokemus toimitusketjun tueksi

Toimitusketju on yhtä vahva, kuin sen heikoin lenkki. Valitettavasti ketjun vahvuus selviää usein vain kokeilemalla, eikä kaikilla toimijoilla ole vielä kokemusta käsillä olevasta tilanteesta. Yksittäisen toimitusketjun osan luotettavuuteen vaikuttavat useat tekijät. Ja jos ketjun jokin osa pettää, voivat seuraukset olla dramaattisia toimitusketjun loppupäässä. Me LAPP:lla olemme valinneet toimittajamme huolella. Hyvät päämiessuhteet ja vuosikymmenten kokemus toimitusketjujen hallinnoinnista on asiakkaidemme tukena haastavinakin aikoina. Olipa kyse omista tehtaistamme, tai joku lukuisista edustamistamme tuotemerkeistä - meidän toimitusketjumme eivät petä!

Yhteistyöllä ratkaisemme haasteen kuin haasteen

Asiakkaidemme toimintakyvyn takaamisen maksimointi on meille arkipäivää, myrskyssä ja suvisäässä. Henkilöstömme, aivan jokainen meistä, on virittänyt vastaanottimensa samalle taajuudelle teidän kanssanne! Kysy, haasta, keskustele. Me olemme täällä sinua varten. 

Kirjoittaja on Lapp Automaation myyntijohtaja Stefan Backman. Verkostoidu Stefanin kanssa LinkedInissä!


BLOG: Vuosi 2024 tuo yhteistyötä ja selkeitä kasvutavoitteita

Lue toimitusjohtajamme Jyri Kontion blogi.

Lue lisää

BLOG: Teknologian keskiössä ovat lähitulevaisuudessa tekoäly ja kestävä kehitys

Lue lisää

BLOG: Siirtyykö teollisuus tulevaisuudessa tasavirtakaapeleihin?

Lue tuoteryhmäpäällikkömme Jukka Vepsäläisen blogi

Lue lisää

Asiantuntijamme apunasi
ota yhteyttä!

Tekninen myynti
Tarjouspyynnöt, speksaus, tuotetuki

020 764 6410

Email


Asiakaspalvelu
Avoimet tilaukset, tilausten seuranta

020 764 6420

Email